Fel vagyok háborodva, hoyg a norvég iskola azt várja a bevándorló családoktól, hogy otthon tanítsák meg a nem-norvég anyanyelvű szülők a gyerekeiket helyesen norvégul.
Le kell higgadnom, mert igazából nem veszekedni akarok velük és gyűlölködni, hanem valahogy együttműködni. úgy, hogy nekik is jó legyen, meg nekünk is.
Most már voltam a rektornál, megyek tovább a tanfelügyelőhöz és összecsődítettem az iskolaorvost és az osztályfőnököt is, mert az egészségem látja kárát ennek a harcnak.
Persze, közben privát is gondolkodom nagyon, hogy mit tehetek a gyerekemért.
AZ AGYNAK A ZENEI KÖZPONTJÁT KELL ELSŐSORBAN STIMULÁLNI, MERT ITT VAN A NYELVKÖZPONT IS… 🙂
DE A MESEOLVASÁST IS RENDSZERESSÉ KELL TENNI….
LE KELL KATTANNI A LEGORÓL SAJNOS…
– könyvtárba járás – anyanyelviekkel találkozás
– vasárnapi iskola heti egyszer – zene és szöveg együtt – legjobb nyelvtanulási módszer – még lehet további emberi kapcsolatokat is építeni – egy kedves orvosnő is van itt…
– zeneiskola heti kétszer (sajnos az egyik tanára nem anyanyelvi norvég) – itt is lehet találni még családokat akikkel jól éreznénk magunkat.
– anyanyelvi gyerek játszópajtás – szülőkben sajnos semmi lehetőséget nem látok
– és iskolai segítség is kell – heti kétszert célzom meg. Ha ebből heti egyet kapunk, akkor már nem aggódom talán nagyon…
Holnap van találkozóm az iskolabizottsággal. Jön az osztályfőnök is.
Ki kell emelnem, hogy meg vagyunk elégedve az iskolával, és nem várom el tőlük, hogy a tanárok többet dolgozzanak – csak hogy másképpen.
De ma felhívom a privát tanárnőmet is. Azt hiszem, leginkább rábíznám a gyerekemet meseolvasás tekintetében… és leginkább lekattanoka Robin Hood szerepéről, hoyg mindenkit meg akarnék menteni, aki ebben a helyzetben van, mint én…
a zongoratanárt is lehetőség szerint lecseréljük anyanyelvi norvégra…