Fogalmam sincs mihez kezdjek. Úgy érzem, láthatatlan vagyok. Fórumokon kevesen válaszolnak a beírásaimra, a munkahelyemen is inkább meghúzom magam, folyton bocsánatot kérek. Nem voltam mindig ilyen. Tiniként kifejezetten lázadtam, nagy volt a szám, felbőszülten lázadtam minden ellen. Most 34 éves vagyok, csak sejtéseim vannak arról kicsoda és mi keresnivalóm van itt a földön. Járok terápiába, jól is működik, csak sokszor érzem azt, hogy kevés. Nem az órák minősége, a mennyisége. Több pénzt viszont nem tudok erre fordítani. Megértettem, hogy a terápiának fontos része, hogy az ott tapasztaltakat terápián kívüli kapcsolatokban is kamatoztassam, vagyis ne tapadjak a terapeutára, hanem próbáljak külső forrásokhoz is fordulni. De nem megy. Félek az emberektől, ugyanakkor szeretném a figyelmüket. Mit tanácsol, hogyan váljak "láthatóvá"?

Kedves névtelen!

A félelmeket 2 irányból lehet csökkenteni. Az egyiket már csinálja; gondolom a terápiában sok segítséget kap a félelem okainak, jelentésének, eredetének megértéséhez és tudatosításához. Feltételezem, hogy ezek a múlt beli élményeiben és az ezzel kapcsolatos negatív beállítódásaiban gyökereznek. Ezt a tudását elő lehet szedni minden olyan helyzetben, amikor a félelmek előjönnek és megakadályozzák, hogy kilépjen a láthatatlanságból. Ezek segítségével mindig tudatosan nmérlegelni kell, hogy van-e oka a jelenben félelemre, vagy ezek csak a múltból jönnek. Ha úgy találja, hogy van oka, azt kell tisztáznia, hogy mi lehet a legrosszabb, ami történhet, és azt, hogy mi az előnye és mi a hátránya annak, ha továbbra is láthatlan marad. Ez a belső illetve gondolati irány. A másik a külső, viselkedés felől indító megküzdés. Ez egyszerűen annyit jelent, hogy szembe megy a félelmeivel. Ahelyett, hogy elkerülné az emberi kapcsolatokat, mondjuk egy listát készít arra vonatkozóan, hogy milyen kapcsolati helyzetekben gyakorolhatná ezt. Lehet egy szorongás-sorrendet is kialakítani, a lista elejáre venni a kevéssé nehéznek érzett helyzteket és a végére a legnehezebbeket. Ezek alapján készíthet heti és napi terveket, fő, hogy pár hlten keresztül minden napra jusson egy "megpróbáltatás". Amikor már a könnyebb helyzetek ben enyhülni kezd a szorongása, lépjen tovább a nehezebbre. Lehet, hogy itt a Búrán is megnyilvánulhatna többet. Gratulálok hozzá, hogy ma elkezdte. Éva

//