boldogság, lelki béke, nyugalom, harmónia

25 tartalom / 0 új
Utolsó bejegyzés
Offline

Rendben köszi. Ez lesz az elsö amit ki fogok próbálni ha már meggyógyultam Laughing out loud

Offline

Szia Dark Light!

A megfelelő technikájú meditáció nagyon hasznos és nagyon sokat tanít. Én Jon Kabat-Zinn mindfulness+jóga programját csinálom, irányított meditációt (tehát ő mondja, mit kell csinálni, én csinálom), és rendkívül jó hatással van a depresszióra is, a szorongásra is és a fizikai állapotomra is.

Nyilván úgy nem megy, hogy betesznek valami zenét, mert csak elszalad az agyad a negatív gondolatokkal, rossz érzésekkel.

Van két technika, amit először érdemes kipróbálni: a test-szkennelés és a légzés.

A test-szkennelés úgy működik, hogy hanyat fekszel, és a lábfejeddel kezdve koncentrálsz az egyes testrészeidre. Először tehát az egyik lábfejedre, arra, hogy mit érzel benne, kényelmes, kényelmetlen, bizsereg, viszket, akármi, és megpróbálod elképzelni, hogy amikor beveszed a levegőt, arrafelé irányítod, vagy hogy oda áramlik a vér. Aztán a bokád, a térded, a combod, a másik lábfejed, bokád, térded, combod, a csípőd, a gyomrod, a tüdőd és a szíved, a nyakad és végül az arcod és a fejed. Minden alkalommal, amikor elkezdesz foglalkozni egy testrésszel, először megfeszíted, aztán elernyeszted benne az izmokat, aztán csak figyelsz, és esetleg odairányítod a lélegzeted, ahogy már mondtam. Figyelhetsz arra is, hogy fokozatosan elnehezedik, belesüllyed az ágyba, vagy ahol fekszel, illetve játszhatod azt, hogy oda irányítod a vért, és felmelegedik a testrész. Ez egy körülbelül 50 perces gyakorlat, és sokat segít megtanulni meditálni.

A légzési meditáció egyszerűbb és gyorsabb. A hasba kell lélegezni, viszonylag lassan, orron át, majd kifújni, és figyelni a has mozgását légzés közben. Ha eszedbe jut ez az, vagy zavaró zaj van, nem baj, vedd észre, hogy ez történt, elkalandozott a figyelmed, és menj vissza a légzéshez. Ebből a gyakorlatból 1 perc is elég, hogy megnyugtassa valamennyire az embert, de komoly jógik órákon át képesek csinálni. Lényeges, hogy nem baj, ha eszedbe jutnak dolgok, vagy rosszul érzed magad közben, csak tereld vissza mindig a figyelmed a testedre, és arra, ahogy a lélegzet halad benne.

Offline

Gondolkodjunk pozitívan persze. Hát azokat nem itt találod,azok éppen pozitivan gondolkodnak valahol máshol.

Persze nem nekem,vagy neked a legxarabb az életed,mert mindig van lefelé..

Megmondom mér nem müködik ez nálam,van pl 5 ezer ft om 15 napra,pl,a beteségeimet most hagyjuk ki. 

Gondolhatnám azt is de fasza van 5 ezrem és nem 100 ft vagy éppen nulla.

Nincs mit ennem?Van csak nem lakok jól,ohh hát ez pozitiv sokan kukából esznek vagy éhenhalnak.

Érdekes mégsem nyugtat meg.

Egyszer egy kórházban folyton meditáltani akartak velem. Mondom nem megy,próbáljam meg jobb lesz,

Majnem elkezdtem magyarázni,hogy véleményem szerint meditációhoz lelki béke nyugalom és harmonia szükséges. Na most én itt vagyok egy pszhiátrián,6 féle gyógyszert szedek,tele vagyok adóssággal,enm biztos hogy visszavesznek dolgozni,stb. De meditáljak,képzeljem magam egy kurva sziklán és halgassam a hullámokat a tengerparton,halgasssa aki tudja,nem vagyok éés shaulin szerzetes.

Nem értették erölltettték,szolt vmi zene és becsukott szemmel kelett végig halgatni.

Nem jött be,sorry.

Szerintem bennem vana hiba,gyógyithatalanul negativ és depresziós vagyok,ráadásul meggyözödésem hogy jogosan.

Bocs a közbeszólásértt.

Olvassatok persze,lehet nektek segit.

 

 

Online

Véletlenül,kínonban beleolvastam ebbe a topikba,Ti világi zavarba éltek.Megkokáztatom,a csirke is visszafelé nő,és tojás lesz belőle.

Szerintem ,Ti egy görcs az egész," oszt" még gondolj pozitív dolgokra. Ez az elem azon oldala,ahol a plussz van.Az pozitív. Hátttttttt...... sok sikert hozzá,meg valakit ,aki megmondja,hogy lehetsz boldog. Chá:atti

Offline

eumate írta:

Szerintetek a boldogságról való olvasás, az ilyen típusú önsegítő könyvek olvasása segít az arra vágyó (boldogságra vágyó) embernek?

Szerintem nem.

 

Offline

Szerintetek a boldogságról való olvasás, az ilyen típusú önsegítő könyvek olvasása segít az arra vágyó (boldogságra vágyó) embernek?

Offline

A boldogság nem rossz hanem a boldogság akarása az.

Online

Csak egy érdekesség

Még én sem olvastam,de elfogom.

 

Oliver Burkeman: Túladagolt boldogság

Akarásnak nyögés a vége

http://upszi.hu/cikk/akarasnak_nyoges_a_vege

Offline

Gondolj 3 dolgra ami aznap pozitiv volt (remenyt keltett, orommel toltott el, jo erzest okozott). A lutatasok szerint ez az egyszeru gyakorlst szolas szintre emelve noveli boldogsagunkat. Veled mi az a 3 dolog ami jo volt? 

Offline

samsung írta:

Eumate, a neten találtam, van egy magyar weblap, boldogsagprogram.hu. Hát belenéztem, de meg kell mondjam, el is fáradtam tőle. Túl sok ez nekem. Inkább ma megyek a napfényen sétálni, találkozom a volt párommal, bevásárolok, sokat mozgok a friss levegőn. Tegnap szakadt az eső, ma szépen süt a nap. Ez lehet, hogy a boldogság egyik megfogható része már? Én azért mégsem érzem magam sem boldognak, sem boldogtalannak.....szerintem nagyon nehéz parancsszóra, tanulva boldognak lenni. Én már végighallgattam (pedig nekem őt hallgatni kínszenvedés) Bagdy Emőke A boldogság 9 titka c. YouTube videóját is, hát abba is belefáradtam. Szerintem kellemes sztorikat nézni, jó riportokat hallgatni, jó zenéket hallgatni,  vagy most pl. olvasok egy jó könyvet a Nyelv és varázs címmel...ezek lehetnek a  boldogság apró összetevői. Na nem ragozom tovább, de én megőrülnék, ha pl. a fent idézett weblapnak a tagja lennék, valszínűleg Smile

Egyetértek azzal, amit írtál.

Én még meg is vettem (igaz nem drágán) Szondy Máté könyvét (A boldogság tudománya). Olyan furcsa dolgok vannak benne, hogy csak na. Például ilyenek, hogy az emberek kábé 90 százaléka boldognak tartja magát (he? mi van?).

Nekem mondjuk egy kínszenvedés a kinti mozgás az agorafóbia miatt, pedig milyen jó dolog is lehet csak úgy szabadon szárnyalni (na jó, bandukolni).

Az is igaz, hogy hatalmasakat tudok nevetni például az Agymenők c. sorozaton, amit nem és nem akartam nézni és tulképpen egy rém egyszerű sztori, nagyon sokszor már tudom, hogy ki mit fog mondani, de felülmúlhatatlan, amikor egy-egy váratlan poénon mégis lehet egy jót kacagni.

Offline

En is kicsit becsomorlottem ezektol. Neha jo elengedni minden nyomast hogy pozitvan "kell" gondolkodni es csak elni egy kicsit hagyni h sodorjanak a dolgok. Kis szunet...

Offline

Eumate, a neten találtam, van egy magyar weblap, boldogsagprogram.hu. Hát belenéztem, de meg kell mondjam, el is fáradtam tőle. Túl sok ez nekem. Inkább ma megyek a napfényen sétálni, találkozom a volt párommal, bevásárolok, sokat mozgok a friss levegőn. Tegnap szakadt az eső, ma szépen süt a nap. Ez lehet, hogy a boldogság egyik megfogható része már? Én azért mégsem érzem magam sem boldognak, sem boldogtalannak.....szerintem nagyon nehéz parancsszóra, tanulva boldognak lenni. Én már végighallgattam (pedig nekem őt hallgatni kínszenvedés) Bagdy Emőke A boldogság 9 titka c. YouTube videóját is, hát abba is belefáradtam. Szerintem kellemes sztorikat nézni, jó riportokat hallgatni, jó zenéket hallgatni,  vagy most pl. olvasok egy jó könyvet a Nyelv és varázs címmel...ezek lehetnek a  boldogság apró összetevői. Na nem ragozom tovább, de én megőrülnék, ha pl. a fent idézett weblapnak a tagja lennék, valszínűleg Smile

Offline

Ma jutott eszembe egy jó gondolat ami összekötheti a pozitív pszichológiát, és a nem pozitív, tehát betegségcentrikus, azaz hagyományos pszichológiai irányzatot.

Tehát ha az ember célja hogy elérje hogy a pozitív pszichológia eszközeivel éljen, mert ez szükséges a teljes életörömhöz. Akár tud róla akár nem, ezt alkalmazza minden boldog ember. 

A kérdés, hogy akkor miért nem tömjük magunkat pozitív ilyen, boldog olyan, stb műsorokkal, könyvekkel, emberek társaságával? Hisz ez lenne a kézenfekvő... ha mássá akarunk válni, másmilyen környezetbe kell kerülnünk, logikus.

Vagy ha nem is ilyen könyveket olvasunk vagy emberekkel találkozunk, akkor miért nem rögtön azzal foglalkozunk amit szeretnénk az életben, ami a boldogságunkhoz hozzájárul? És mint tudjuk a boldogság mindenkinek mást jelent (van akinek a párjával egy jó beszélgetés, van akinek a festészet, van akinek a költészet, vagy részecskefizika, vagy egyszerűen csak szemlélődni)

Arra jutottam a mai napon, hogy azért nem (és itt jön be a hagyományos pszichológia), mert nem mindig vagyunk olyan állapotba, hogy képesek legyünk befogadni az ilyen témákat. És ezek eredetének felkutatásakor nagyon sokat segíthet a hagyományos szemlélet, hogy a tünetekről, a betegség dolgairól megfejtsünk dolgokat.

Tetszik nem tetszik ugyanis, de az a helyzet, hogy az ember néha olyan állapotokat él át, amit semmilyen erőfeszítéssel nem lehet áttörni, egyszerűen csak átvészelni lehet, még akkor is ha tudnánk hogy ha csinálna valamit, akkor jobban lenne (pl sportolna, nevetne, stb).

A nagy művészet (és talán ez még várat magára) ha egyesíteni tudnák ezt a két irányzatot, és kooperáció keretében kidolgozott programok lennének arra hogy mikortól lehet átadni a pszichopatológiás folyamatokból kiszabadult pácienst a normalitás pszichológiájának, a pozitív pszichológiának. Bizonyára vannak ilyen irányú erőfeszítések, örömmel venném ha valaki ide posztolná.

Ennyit szerettem volna írni most.

Offline

Tudom, hogy pozitívnak kéne lenni, de nem tudok képet feltölteni (és nem kérem, hogy ezzel bárki csináljon bármit --- ez viszont pozitív és a számlámra irandó!).

Offline

Köszi a hozzászólást. Nem tudom hogy pontosan melyik betegségben jó, én általánosságban írtam a tapasztalatomról, hogy nekem segíteni szokott.

Offline

Szia eumate!

A Búra valamivel több mint egy évvel ezelőtt csinált egy Seligman-alapú programot (boldogság - hangulatjavító program). Lehet, hogy nem figyeltél fel rá. Seligman egy online kurzusára épített, tehát a feladatok nagy részét onnan vettük át.

12 héten át voltak feladatok (szakirodalmi alapon), és egy támogató sorstárs, aki szintén részt vett a programban.

A programot nem csak a Búrán hirdettem.

Az eredmény szerint akiknek 1. jó volt a támogató partnerük, tehát kommunkált velük, 2. akik nem voltak NAGYON rosszul, azoknak segített a program (egy ember még azt is mondta, hogy az életét mentettük meg). Akik 1. nagyon rosszul voltak -- ők jöttek inkább a Búráról --, és akiknek 2. nem volt idejük (vagy nem szakítottak időt) a feladat megcsinálására, 3. akik partnere nem kooperált, azoknak nem segített.

A pozitív pszichológia, bár nem akarom lebecsülni, a "mindennapi" boldogtalanságra jobb, mint arra a fajtára, amit mondjuk egy agonizáló borderline megél. Ezért általában nem ún. klinikai populációban alkalmazzák (tehát kezelt, diagnosztizált pszichés betegek között).

 

Offline

Remélem tudtam segíteni a felsorolással sokaknak.

Offline

Az előző poszthoz még hozzátartozik: a boldogság mindenkinek mást jelent: van akinek kicsivel több flow-t, van akinek több örömérzést, van, akinek több értelmet, ez egyéni hogy ki miben találja meg a boldogságot.

Egy a lényeg, hogy pozitívan tűzzük ki a célokat. Ne azt mondjuk: "le akarom győzni a depressziómat", hanem azt, hogy :"boldog akarok lenni ebben és ebben.."

Ha a depresszióra gondolok, akkor azt erősítem, az agynak nem számít hogy az ellentétét akarjuk, valójában mégis arra gondolunk, olyan lelkiállapotban vagyunk.

Offline

Martin Seligmant ismeri valaki? Ő a pozitív pszichológia atyja, a tanult tehetetlenség (más néven depresszió) fogalmának megalkotója, és ezzel párhuzamosan rájött arra is hogy ha a tehetetlenség megtanulható, akkor az optimizmus is, így jött létre a tanult optimizmus fogalma.

5 kritériumát állapította mega pozitív pszichológiának, íga boldogságnak, ennek rövidítése: PERMA

1: Positive emotions (pozitív érzelmek). (pl.mikor a kutya, macska, háziállat örömet okoz, mosolyt, elégedettséget, vagy egy boldog film nézése, ami örömöt vált ki stb)

2: Engagement (Elköteleződés, belefeledkezés). Ez a Flow-nak felel meg, ami azt a tudat és lelkiállapotot jelenti, amit szintén 5 alkomponenssel lehet jellemezni:

- olyan feladat, ami elég nehéz, de még a képességeink maximumát kihasználja (pl nehéz rejtvény, vagy képességeinket próbára tevő feladat végrehajtása)

-világos célok (pl a hegymászó világosan látja hogy mi a cél: feljutni a hegy tetejére)

-azonnali és egyértelmű visszajelzés az eredményről (a sportoló, sakkozó, hegymászó, zenész pontosan tudja hogy közelebb került e a célhoz: gyorsabb-e mint társa, jó helyre ütötte-e a labdát, stb.)

-tökéletes koncentráció: ez azt a jelenséget írja le, mikor az ember belefeledkezik a tevékenységbe teljesen

-kontroll feladása: ekkore nem fél hogy elveszíti a kontrollt a helyzet felett, csakis a jelenre koncentrál az ember, a feladatra

-én tudat elvesztése: az ember elveszíti éntudatát

-időérzékelés elvesztése:

3: Relationships (kapcsolatok). Ez a szociális kapcsolatokat jelenti (minél több és jobb kapcsolatokkal rendelkezük, annál boldogabbak vagyunk)

4: Meaning ( Jelentés). Ez kizárólag emberekre jellemző tulajdonság. Az emberek értelmet keresnek az életben. pl. Mi az élet értelme, ez az állatvilágra nem jellemző? Az embernek a boldogságához ez is hozzájárul.

 

5: Achievement (eredményesség, teljesítmény). 

 

Ez a jelenlegi boldogásg kutatás állása. A boldogság tanulható, akár csak a boldogtalanság (tanult tehetetlenség). Akit érdekel a téma, szívesen írok, beszélek róla még.

 

Olvasmányként ajánlom: Csíkszentmihályi Mihály: Flow

Mérő László: Az érzelmek logikája ( azon belül is a harmadik fejezet)

Martin Seligman: Flourish - Élj boldogan

Shawn Achor: Boldogság mint versenyelőny

https://www.youtube.com/watch?v=iK6K_N2qe9Y

 

Offline

Köszönjük Eumate,

Én ma reggel úgy ébredtem fel, hogy 6.30-kor már hallottam a  telefonomat, SMS érkezett. Reggel 8 órakor, amikor felkeltem, megnéztem, és a  volt élettársam (nevezzem ma már csak barátnak?) küldött egy nagyon szép köszöntést Nőnap alkalmából. Bár depressziós voltam (most lábalok ki a gyógyszer segítségével, ez a 2. hét és már szebbnek látom sokkal a világot) a szakításunk, elköltözése miatt is, ma mégis nagyon jólesett, hogy gondol rám és már ilyen kora reggel. Minden nőtársamnak hasonlóakat kívánok a mai napra. Persze, lehetne férfinap is, hiszen nélkülük nincs Élet, de ugye a Nemzetközi Nőnap az tulajdonképpen a nők világszerte vívott egyenjogúsági harcának az eredményeit ünnepli meg.

http://mult-kor.hu/miert-esik-marcius-8-ra-a-nemzetkzi-nonap-20170308

Legyen szép napja ma minden férfinak is, annak is, aki éppen beteg, valamilyen pszichiátriai betegségtől szenved. Szeretettel küldök egy ölelést nekik is.

 

 

 

Offline

Sport. smiley Futás, adrenalinfröccs az agynak. Utána legyőzhetetlennek érzi magát az ember.

És ha a félelmeink ellenére nekimegyünk valaminek, és végül megismerjük, leküzdjük.

Na az a legjobb érzés.

Offline

Nagyon jó ez a topik Smile

Én sok dologtól vagyok boldog vagy békés, elégedett.

Ha jól sikerül valami, amit csináltam, mondjuk jó órát tartottam az egyetemen.

Ha valakinek örömet okoztam.

Amikor a cicáim viccesek és kedvesek.

Amikor nagy vihar van, de nincs migrénem tőle.

Amikor valaki, akit ismerek, kedves velem.

Ha tudok segíteni valakinek, de tényleg és érdemben.

És még rengeteg dolog Smile

Offline

Tony Robbinst ismeri valaki? Nekem sokszor nagyon jó ha nézem.

Offline

Titeket mi hoz lázba, mitől vagytok igazán boldogok?

Engem alapvetően ha érzem hogy fejlődök, és eredményes vagyok bármiben amiben szeretnék.

//